Zdravá pomazánka z tuňáka a cottage


Dieta, Jen tak recepty, Mezinárodní, Pomazánky, Snídaně, Večeře / Úterý, Červenec 17th, 2018

Dnes tady pro Vás mám opět něco ze zdravé stravy. Mou klasickou tuňákovou pomazánku již znáte a tohle je taková její zdravá a dietní obměna. Je období plavek a všichni chceme vypadat krásně, mě už nepomůže ani toto, ale aspoň se to nebude tak rapidně zhoršovat.

Navíc jsem v obchodě narazil na velice zajímavé pečivo. Při brouzdání po supermarketu Tesco jsem narazil na tzv. proteinový chleba (přesněji Mastemacher Proteinová toustová žemle 260g). Tento chleba má velice nízký obsah sacharidů, konkrétně 11.4 g na 100 g, což je super, pokud držíte dietu a hlavně musím říct, že je opravdu chutný. Proto jsem jej k této dietní pomazánce zvolil.

Ingredience:

  • konzerva tuňák ve vlastní šťávě (185 g, po odkapání 135 g tuňáka)
  • 1 balení cottage sýru neochuceného (150 g)
  • 1 větší šalotka
  • nakládané papričky (jalapeňo nebo klidně i nějaká silnější varianta, kterou jsem zvolil já), pokud nechcete pomazánku pikantní, pak vám bude stačit zastříknou trochou citrónové šťávy)
  • sůl
  • pepř

Postup:

  1. Tuňáka z konzervy necháte okapat a smícháte jej se sýrem cottage.
  2. Šalotku nakrájíte na jemno a vmícháte do tuňáka s cottage. Rozhodně můžete použít místo šalotky i klasickou cibuli nebo jarní cibulku, dle vaší chuti.
  3. Pro mírnou kyselost a pikantnost jsem nakrájel nakládané chilli papričky (osobně jsem zvolil ostřejší variantu ve formě Chilli MIX Podvodnice ze stránek www.seminka-chilli.cz). Pokud nechcete pikantní pomazánku, můžete jemně okyselit troškou citrónové šťávy.
  4. Nakonec dochutíte špetkou soli a pepře.

Když jsem si udělal tuto večeři, tak moje Zuzka prý už jedla. Tvrdila něco o tom, že už nebude nic jíst. Samozřejmě do chvíle než ochutnala, jelikož pak mi oznámila, „ani to neuklízej“ :-).

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *